Login
Register
startmenuen

Første ferie ... Dubai!

En anden frivillig i nærheden af ​​lufthavnen var venlig nok til at være vært for os og efter chatter for lidt, vi bosatte sig i for en afslappende 90 minutters sove før at komme op på 2:00 for vores super tidligt flyvning til Dubai. Opadrettede var landing tidligt nok til at have en hel dag i Dubai, når vi ankom, og så vi greb nogle morgenmad i lufthavnen, før du tager en taxa til at opfylde vores sofa surfing vært. Hvis på et budget, anbefaler jeg tjekker couchsurfing.com.

Vi har aldrig rigtig haft Dubai i vores spand liste, men stedet er fantastisk. Nu Dubai lufthavn i verden, er det blevet en stadig mere hyppige offside, hvis du rejser i Mellemøsten eller Afrika. Hvis du finder dig selv som et ophold absolut jeg anbefaler at tage et par dage til at tjekke det ud!

Jeg var forbløffet over, hvor mange værter der var i Dubai og opholder sig gratis i Dubai frelst os mindst $ 1k over fire dage. Vi mødtes med ham på Starbucks i nærheden af ​​hans lejlighed, David viste sig at være en virkelig interessant fyr. En malaysisk-fødte, etnisk kinesisk læge nu arbejder i Dubai. Et fantastisk fordel ved sofaen surfing er de mennesker, du møder. I løbet af de fire dage, vi havde store samtaler med David og tog nogle noter om fremtidige ferie ideer (vi nu tilføjer Malaysia til vores tur hjem, undskyld mor, det er en anden uge!) David tog os til hans lejlighed, som var i perfekt stedet med en fantastisk udsigt over Burj Khalifa, den højeste bygning i verden.
Vi var lidt træt, men vi havde kun fire dage til at se denne by, så vi gik en tur. Kræver sushi vi ledes til en japansk restaurant, som Google siger var omkring 30 minutter væk til fods. Minder om Las Vegas (og dette ville ikke være det første, der mindede os om Vegas,) 30 minutter forvandlet til over en time, mens vi forsøgte at navigere labyrint af Dubai Mall, de helt sikkert undgå lige ruter overalt. Det var værd at gåtur, er frisk, autentisk sushi ikke eksisterer i Centralasien. Vi gik rundt lidt mere, tog en lur, nød solskinnet og spiste libanesisk mad, mens du ser springvandet på middag. Dag 1, en succes.
På dag 2 gjorde vi vores vej til Burj Al Arab hotel, verdens eneste (selvudnævnte) syv-stjernet hotel. Du har set dette hotel før, unikt formet som et sejl, og mere end noget andet, hvad der først sætte Dubai på kortet for at mennesker over hele verden sandsynligvis. Normalt skal du enten skal bo på hotel eller der for et måltid til selv skridt mund med den begrundelse, men jeg ønskede at se det, og de enedes om at give os en rundvisning (på $ 1800 en nat for billigste Værelset vi ikke opholder sig !) Vores taxachauffør kørte os til menneskeskabte ø, og vi var lettede over at se vagten havde os på listen. Stepping ind på hotellet var fantastisk. Interiøret er helt åben, og kigger op ser du en svimlende udsigt over regnbuens farver og afrundede, indsnævring ringe som bygningen tilspidses mod toppen. Vores vejledning først tog os op til en Presidential Suite, hvoraf der er 12, nær toppen. Dette er uden tvivl den mest utrolige hotelværelse jeg nogensinde har set. Efter min mening blev blæst fra at se et par værelser, et walk-in closet større end min første lejlighed, to stuer, begge med iMacs og barer Jeg blev mindet vi ville kun set en af ​​to etager! Hotelværelset var næsten 7000 sq ft og koster $ 17-18k en nat. Og det skøreste ting, de var helt booket op!
Den sidste dag fik vi morgenmad med vores vært nær springvandet (det er virkelig et dejligt sted at hænge ud, især i det tidlige forår, når vejret er perfekt) og derefter gik til købmanden. Vi havde lidt på dagsordenen for dagen undtagen at spise al den mad vi stadig mangler. Heldigvis købmandsforretninger her er velforsynede (de selv har svinekødsprodukter selvom du nødt til at slå en knap på en væg for at åbne et overvejende skjult dør, så muslimer ikke behøver at se dem), og vi fik alt, hvad vi havde brug for. Vi lavede guacamole, bøf bites og en caprese salat. Jeg er ligeglad, hvad omkostningerne er, ville jeg dræbe for en Trader Joe i Kirgisistan. Vi greb en taxa til lufthavnen, stoppet af toldfri butik og gik til gaten. Jeg indså ferien var slut, da jeg opdagede mænd iført kalpaks omkring mig.